"Zo komt alles wat ik achter laat er als verlange - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Tanja - WaarBenJij.nu "Zo komt alles wat ik achter laat er als verlange - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Tanja - WaarBenJij.nu

"Zo komt alles wat ik achter laat er als verlange

Door: Tanja Blaauw

Blijf op de hoogte en volg Tanja

26 September 2014 | Frankrijk, Annecy

De stad, de mensen, het weer, de activiteiten en de ontdekking maakt het avontuur onvergetelijk. Inmiddels woon ik ruim vier weken in Annecy. Waar de dagen zijn gebleven… volgens mij verstoppen ze zich in de geweldige Erasmus sfeer.

De lange dagen op school zijn snel vergeten door de geweldige vrije dagen. Een dagje Genève, Zwiterland, een dagje het meer van Annecy rondom fietsen, een dagje bergen beklimmen, een dagje de Mont Blanc bekijken en een dagje ….

Inmiddels heb ik twee andere steden bezocht dan Annecy. Namelijk Chamonix en Genève. Een winterplaats en een industriestad. Een berg beklommen (met de lift) bij Chamonix met een imposant uitzicht op de de Mont Blanc. Een uitstapje met de hele groep naar Genève om daar de stad te bezichtigen, musea te bekijken, terrasjes uitproberen en natuurlijk met Mathieu wedstrijdjes doen bij elke trap die we tegen kwamen.

Elke maandag ochtend, om 8:15 uur, begint de week met een tentamen. Na het volgen van drie dagen, beginnend om 8:15 uur en eindigend om 17:15 uur, en één vak wordt het vak met het tentamen afgesloten. Wel ben ik bijna elke woensdag en vrijdag vrij.

Naast de te volgen colleges probeer ik om de dag te sporten. Ik heb een mountain bike om naar school te gaan en gebruik de mountain bike ook om te sporten. Na een paar heuveltjes, het ontwijken van auto’s en het niet proberen te vallen bij de afdaling ben ik ruim één uur verder en doodop. Naast het fietsen ben ik begonnen samen met Laura en Mathieu, wonend bij mij in de residence, met hardlopen en met basketballen. Mathieu is de trainer bij basketballen en ik bij hardlopen.

En na het sporten is het dan echt tijd om de barretjes op te zoeken. Zo zijn we, de Erasmus studenten, in de avonden vaak te vinden met verschillende soorten drinken in onze (linker ;)) hand. Of in een bar of in het park of bij iemand thuis die een grote woonkamer heeft.

Mijn woonkamer is erg klein maar prima. De keuken wordt gedeeld zelf heb ik een badkamer en een slaapkamer. Met het uitzicht op een (bijna) horizontale berg die ik heb beklommen. Een paar statistieken over de wandeling. De bergen: De mont Veyrier en de Mont Baron. Maximale hoogte 1299. 10,5 km gewandeld met een stijgingsgraad van 700 meter. En op zo’n 1100 meter hoogte waren we verdwaald. Vond ik wel grappig maar mijn metgezel kon er niet echt om lachen…

De Franse taal is ontzettend moeilijk! Woorden leren dat lukt maar het spreken en het verstaan is ontzettend lastig. Ik volg Franse les op school en er zijn een paar Franse vrienden die mij een beetje Frans leren.

De titel van deze blog komt van een geweldig lied van Bram Vermeulen genaamd Verlangen.



  • 26 September 2014 - 15:22

    Ivonne:

    Leuk om te lezen Tanja! Poetische titel....
    Fijn dat het zo goed met je gaat.
    Dikke knuffel van Ivonne en Bas

  • 26 September 2014 - 15:26

    Ramona:

    Super leuk om te lezen Tanja! Geniet ervan!!! X

  • 26 September 2014 - 15:29

    Heiko :

    Mooi verhaal Tanja, ben blij dat je het zo naar je zin hebt:)

  • 26 September 2014 - 16:06

    Geja:

    Fijn dat je weer tijd hebt om te schrijven, leuk om te lezen, ga zo door lieverd

  • 26 September 2014 - 16:41

    Eltje:

    Allereerst harstikke mooi dat jij "je draai" hebt gevonden. Trouwens een heel mooi verslag. Ga zo door en heel veel succes toegewenst met al die tentamens en het leren van de Franse taal.

    Groetjes,

    Eltje

  • 28 September 2014 - 09:07

    René:

    Ha, die Tanja,
    goed om te lezen dat je, na een wat onwennige start, je draai al weer zo snel hebt gevonden.
    Stiekem ben ik een beetje jaloers op zo'n 'wereldburger'. Jij vindt overal je draai wel!
    Lieve groet van René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Annecy

Tanja

Inmiddels ben ik in Zweden, Duitsland, Frankrijk (Parijs), Egypte (Honduras), Zwitserland (Sierre), België, Engeland (Londen) en in Noorwegen (Bergen) geweest.

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 3331
Totaal aantal bezoekers 31825

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 30 November 2015

Wandeltocht Europa

26 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Annecy

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

02 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Kenia

Landen bezocht: