Even voorstellen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Tanja - WaarBenJij.nu Even voorstellen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Tanja - WaarBenJij.nu

Even voorstellen

Door: tanja blaauw

Blijf op de hoogte en volg Tanja

26 Maart 2011 | Nederland, Groningen

Maandag 14 maart heb ik de knoop doorgehakt! Ik ga op reis met de organisatie Activity International. Ik heb gekozen voor 4 weken naar Kenia. Hier logeer ik midden in de Masai Mara.

Ik ben Tanja Blaauw, 18 jaar woonachtig in Groningen. In februari 2011 heb ik mijn diploma behaald voor administrateur mbo 4 aan het Noorderpoort. Nu heb ik een ‘pauze’ van 7 maanden voordat mijn andere studie begint. In deze tijd doe ik klussen voor Noorderlink en ga ik er dus een maandje tussen uit. In de maand mei vind je hier vaak een blog met mijn belevingen.

Op maandag 2 mei vertrek ik vanaf Amsterdam en vlieg ik naar Nairobi (Kenia). Hier wordt ik opgehaald en word ik naar mijn project gebracht. Dit is een rit van 5 uur, eenmaal aangekomen is het nacht. Op het programma staat dat we eerst gaan verkennen wat de projecten zijn en natuurlijk de andere vrijwilligers ontmoeten.

Wat staat precies op het programma:
We gaan dieren tellen en registeren waaronder katachtige.
Op een basisschool kinderen onderwijzen over hun ‘geweldige’ leef omgeving.
De bevolking opleiden tot gids.
Hier zijn we door de weeks druk mee, op zondag hebben we een vrije dag en gaan we leuke dingen doen! Bloggen en foto’s uploaden... en uitstapjes natuurlijk!!!

Ik heb er heel erg veel zin in maar vind het ook super spannend. Er komen allemaal vragen op die ik eigenlijk nog niet kan beantwoorden. Dit maakt het extra spannend. Gelukkig is Activity International (de organisatie waar ik heb geboekt) is erg behulpzaam en geven mij het gevoel dat het allemaal in orde komt.

In mei horen jullie weer van mij! En zien jullie de eerste foto’s uit Kenia van mij!

  • 26 Maart 2011 - 19:28

    Mam:

    Wat een goed verhaal het lijkt me hartstikke leuk voor je, veel plezier.

  • 26 Maart 2011 - 20:18

    Suzannee:

    heej tanto,

    heeeeel veeeel plezier!
    het komt echt wel in orde:D
    ik ga natuurlijk al je blogs lezen.. (a)
    en al ej foto's bekijken dus maak er niet te veel want ik heb ook nog een persoonlijk leven xd

    groetjes Suzanne

  • 01 April 2011 - 16:58

    The Boss:

    Ik zou me echt zorgen gaan maken, maar doe dat maar in juni of zo, daar is het nu toch veel te vroeg voor, en bovendien, waarover? En wat is er nou spannend aan, dat je de tel kwijt raakt of zo, uno dos tres kwatro ren voor je leven en weer opnieuw tellen, one two three o'clock, four o'clock lion, five, six, seven o'clock, eight o'clock lion, enz. enz. gewoon door blijven zingen met bill haely......
    Er zijn vragen die je niet kunt beantwoorden, en er zijn vragen nog lang niet gesteld, dus.... hebben ze daar trouwens van links voorrang?

  • 09 April 2011 - 15:08

    Darrell D.:

    Goed bezig Tanja!

  • 10 April 2011 - 02:25

    Fin:

    Hey Tanja,

    leuk dat je ook een blog gaat bijhouden! Ik ben benieuwd naar wat je allemaal gaat meemaken. Maak je niet te veel zorgen om wat je gaat tegen komen, je kunt het allemaal aan!

    Groetjes, Fin

  • 30 April 2011 - 15:25

    Floris De Voogd:

    Kenia lijkt me anders ook echt geweldig!
    Heb er echt heel veel zin in, maar begint nu toch wel spannend te worden:p
    Goeie reis en veel plezier daar!

  • 02 Mei 2011 - 12:45

    Angela:

    Jambo Tanja,
    Als ik dit schrijf, zit jij waarschijnlijk nog in het vliegtuig boven Afrika!! Straks land je in Nairobi in een heel andere wereld - neem alles goed in je op, want je zult deze ervaring nooit meer vergeten! Heel veel plezier, en ik ben benieuwd naar jouw verhalen!
    :-)


  • 03 Mei 2011 - 18:46

    Lydia:

    Ha die Tanja,

    Als het goed is ben je er al. Ben erg benieuwd hoe het daar is. Laat snel wat van je horen.

    Groetjes Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Tanja

Inmiddels ben ik in Zweden, Duitsland, Frankrijk (Parijs), Egypte (Honduras), Zwitserland (Sierre), België, Engeland (Londen) en in Noorwegen (Bergen) geweest.

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 31900

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 30 November 2015

Wandeltocht Europa

26 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Annecy

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

02 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Kenia

Landen bezocht: