De eerste dagen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Tanja - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Tanja - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Tanja blaauw

Blijf op de hoogte en volg Tanja

06 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Gisteren was ik bezig met het mijn nieuwe blog er op zetten. De internet viel weg zo ik dacht dat ik geen internet had. Maar het is toch er op gekomen. Vandaag heb ik mijn blog herschreven. Hierbij de nieuwe. Ook probeer ik er foto's op te zetten hoop dat het lukt.

Mijn avonturen tot dusver. Maandag avond, 2 mei, ben ik aangekomen op Nairobi. Hier werd ik opgehaald en naar Limuru gebracht. Een nacht geslapen en vervolgens naar het Masai Mara reservaat gebracht. Deze toch duurde 4 uur. In deze tijd kon ik van het landschap genieten en de dieren zien. We zijn onder anderen, apen, zebra’s, gnoes, thomoson’s en de grant’s gazelle, inpale, topi en giraffe’s tegen gekomen. Eenmaal aangekomen heb ik de andere vrijwilligers ontmoet. Er zijn 4 vrijwilligers.

Wat mij opvalt is dat het landschap erg verschillend is. Op de ene plek ligger er veel stenen terwijl er op de andere plek niks is of allemaal bomen. Verschrikkelijke bomen met naalden wat je niet wil aanraken.

Mijn huisje, voor een maand, is erg goed. Er is een open eetzaal. Samen met een andere vrijwilliger uit Zwitserland slaap ik op een kamer. Onze kamer is erg goed. We hebben genoeg ruimte en het slaapt goed. Er zijn gewone wc’s alleen kun je ze niet doortrekken, dit wordt wennen wanneer ik terug kom! De temperaturen zijn warmen dan ik had verwacht. Ik denk dat het hier iets in de 20graden is. Tegen de avonden plenst het aldoor. Tegen een uur of 8 is dat gelukkig weer afgelopen. De lichten gaan uit om half 10 dan liggen we ook keurig op bed.’s
Het eten is erg erg goed. Heerlijk zelfs. We krijgen drie maaltijden per dag. Ik verhonger hier niet.

De eerste twee nachten sliep ik nog niet echt lekker omdat ik me nog druk om dingen maakten. Wanneer het ligt uit gaat kun je vanaf dat moment niks meer zien, het is super donker. Inmiddels heb ik mijn zaklamp naast mijn bed staan wat ligt geeft. ’s Nacht mag je niet naar de wc en moet je het in een nood oplossing doen (een emmertje) ik kan je vertellen dat dit niet echt geweldig is.

Tot nu toe heb ik al zo veel dieren gezien dat ik de tel kwijt geraakt ben en ook niet meer weet wat we precies gezien hebben. Hier in het Masai Mara was het eerste dier dat ik zag de cheeta. Er waren zelf 5 van hun. Een moeder met haar jongen. Woww wat zijn dat mooie beesten. We hebben verschillende keren cheeta’s gezien, giraffes, struisvogels, zebra’s, gazellen, apen, bavianen, gnoes, impala, hyena, topi’s en vele meer. De zebra’s en de giraffes zijn erg mooi. Zulke mooie strepen/stippen.

Wat doe ik zoal:
Elke maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag ochtend geven we 2 uur les aan de studenten die worden opgeleid tot gids. En dan ook echt les geven niet dat we de docent mee helpen maar we moeten zelf een les voorbereiden en dit ook zelf uitvoeren. De docent is er dan ook niet bij!

Het nieuw project: het olifanten onderzoek. We hebben tot nu toe ongeveer 30 olifanten gezien. De eerste keer stond er zelf een olifant 2 meter vandaan, wel een beetje eng. Deze beesten zijn echt geweldig. Je kunt deze grote beesten alleen horen wanneer ze tegen de bomen aan lopen. Nou zou ik het bijna vergeten maar we hebben ook 3 kleine olifantjes gezien, zo schattig.

Het katachtige onderzoek was ook erg leuk. We hebben 3 leeuwen welpen gezien. Deze waren 8 maanden oud. Hier heb ik heel wat foto’s van gemaakt. De moeder was nergens te bekeken hopelijk zie ik die nog.

Op vrijdag middag gaan we naar de basis school om de kinderen te onderwijzen. Dit doet we ook echt helemaal zelf. Deze kinderen zijn zo slim we hadden op het bord de kaart van Afrika getekend om de kinderen te vragen of zij Kenia konden tekenen. En hij kon gewoon precies de grenst van Kenia tekenen.

Waarschijnlijk het meest gevarieerd project is het tellen van alle dieren die we tegen komen. Dit is direct ook erg moeilijk. Eerst weet je al niet wat het soort precies is. Sommige dieren lijken zoveel op elkaar. Ten tweede kun je het niet goed zien, misschien kwam dit doordat ik mijn bril vergeten was of dat ze achter de bomen en door elkaar heen rennen.

Wat we in het weekend gaan doen is nog onduidelijk. We moeten in ieder geval ons voorbereiden op de lessen van volgende week.

  • 06 Mei 2011 - 18:11

    Suzannee:

    Heej tanja,

    Gelukkig heb je het zo naar je zin.
    Ik ben jaloers dat je zoveel dieren hebt gezien.

    Groetjes Suzanne

  • 07 Mei 2011 - 07:01

    Henk:

    Hoi Tanja, het lijkt al verdacht veel op werk als ik je beschrijving zo zie...
    Enne, je weet zeker dat je niet in de Beekse Bergen bent toch? Goed blijven kijken, en tellen....


  • 07 Mei 2011 - 15:14

    Eltje Bos:

    Hallo Tanja,

    Met heel veel interesse jouw verslag gelezen. Wat een indrukken doe je hier op, fantastisch!!
    Fijn dat het je goed naar de zin gaat, alleen het niet 's nachts naar de wc mogen en je dan moet improviseren lijkt mij ook wel weer een hele uitdaging.
    Lukt het lesgeven?
    Hier is het ook warm, ruim 27 graden en nog steeds droog.
    Heel veel succes toegewenst en ben uiteraard benieuwd naar jouw verdere avonturen en de foto's.

    Groetjes,

    Eltje


  • 08 Mei 2011 - 10:36

    Mamma:

    Schitterende foto`s, ik tel vier giraffes maar wat een mooi vergezicht en wat heerlijk dat je zo kunt genieten. De groetjes en alle liefs.

  • 08 Mei 2011 - 10:54

    Linekee:

    Wauw tanja, wat een mooi verhaal en mooie foto`s. Ben echt heel blij dat je het zo naar je zin hebt en ben ook zeker jaloers!!
    Geniet er nog maar van, en nog niet al te veel dieren zien, wnat dan straks zijn ze op:P
    Ontvang jij ook mijn smsjes??

    Veel plezier.
    Xxxxxx lineke

  • 08 Mei 2011 - 19:20

    Angela:

    Indrukwekkende foto's, zeg!! Lara is vreselijk jalours :-)
    Dus geen kip met rijst of rijst met kip, haha ;-)
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 10 Mei 2011 - 07:42

    Harryette:

    Hoi Tanja,

    Wat heb jij al veel meegemaakt in de korte tijd dat je daar nu bent, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt en er zo van geniet en wat doe je veel indrukken op. Lijk me een heerlijke ervaring, om de dieren daar zo vrij te zien lopen lijkt me prachtig. Lukt het allemaal een beetje met de communicatie ?

    Geniet ervan en tot gauw,

    groetjes, Harryette

  • 10 Mei 2011 - 11:55

    Bram:

    Leuke site heb je.
    Ik heb net jou site door gekregen van Lineke.
    Heb nog geen tijd gehad om alles te bekijke.
    Gaan we doen.
    Hoe bevalt het jou in Kenia?
    Lijkt me wel een mooi land.
    Het gaat je goed, volg je via de site.
    Veel groetjes Bep en Bram

  • 11 Mei 2011 - 16:06

    Ivonne:

    Hi Tanja!
    Mooie foto's! Geweldig dat je die dieren gewoon allemaal rond ziet lopen!
    En ook best spannend dat je die lessen zelf moet doen. Dus dat Engels van jou is
    straks helemaal super ;-)
    Veel plezier en geniet er van!
    Groetjes,
    Ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Tanja

Inmiddels ben ik in Zweden, Duitsland, Frankrijk (Parijs), Egypte (Honduras), Zwitserland (Sierre), België, Engeland (Londen) en in Noorwegen (Bergen) geweest.

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 31901

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 30 November 2015

Wandeltocht Europa

26 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Annecy

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage lopen in Zuid Afrika

02 Mei 2011 - 30 Mei 2011

Vrijwilligerswerk in Kenia

Landen bezocht: