Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Tanja - WaarBenJij.nu Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Tanja - WaarBenJij.nu

Kenia

Door: tanja blaauw

Blijf op de hoogte en volg Tanja

04 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Het avontuur is begonnen.

De weken hiervoor heb ik veel over Kenia gelezen en gehoord.

Een beetje informatie over Kenia
Kenia heeft een oppervlakte van 580.367km2 hier van bestaat 13.400km2 water. Kenia is 14x groter dan Nederland. De hoofdstad van Kenia is Nairobi. Kenia bestaat uit 8 provincies, Central, Coast, Estern, Nairobi, North Eastern, Nyanza, Rift Valley en Western. Op 12 december 1963 werd Kenia onafhankelijk verklaart. De landstaal Swahili. De gemiddelde leeftijd is 51 jaar. Er zijn 2 grote bergen in Kenia, de berg Elgon (4321m) en de berg Kenia (5199m) ook wel Kiranyaga genoemd. De Kilimanjara (5895m) lag altijd in Kenia maar is als cadeau aan Tanzania gegeven, de grens is hierdoor verschoven.
536km van Kenia grenst aan de Indische Oceaan. Van het Noorden naar het Zuiden van het land ligt de Great rift Valley dit is een grote slenk van 6500km lang. De breedte verschilt van 40km to 350km. Hier zit ik midden in.

In Kenia wordt voornamelijk koffie, thee, mais, suikerriet, bonen en rijst verbouwt. 85% van de vis industrie komt uit het Victoriameer. Het Victoriameer is 68.000km2 groot waarvan 4.100km2 op Keniaans grond gebied ligt.

Mijn avonturen tot dusver. Maandag avond, 2 mei, ben ik aangekomen op Nairobi. Hier werd ik opgehaald en naar Limuru gebracht. Een nacht geslapen en vervolgens naar het Masai Mara reservaat gebracht. Deze toch duurde 4 uur. In deze tijd kon ik van het landschap genieten en de dieren zien. We zijn onder anderen, apen, zebra’s, gnoes, thomoson’s en de grant’s gazelle, inmpale, topi en giraffe’s tegen gekomen. Eenmaal aangekomen heb ik de andere vrijwilligers ontmoet. Er zijn 4 vrijwilligers.

De slaap plek is erg goed. Er is een open eetzaal. Er zijn gewone wc’s alleen kun je ze niet doortrekken. De temperaturen zijn warmen dan ik had verwacht. Ik denk dat het hier iets in de 20graden is.

Vanochtend tijdens ontbijt werd er gemeld dat er cheeta’s rond liepen. Deze zijn we wezen bekijken en hebben ze geregistreerd. Het bleek een moeder te zijn met 4 jongen.

Rond 9 uur melden we ons op de school waar de Masai wordt opgeleid tot gids. We werden voor gesteld en hebben met de studenten gepraat.

Vervolgens zijn we de jeep op pad gegaan om olifanten te gaan zien. We hebben 4 olifanten gezien. Echt heel erg mooi beesten!!! Op den duur stond er een olifant ongeveer 2 meter van ons vandaan. Onderweg kwamen we een heel aantal andere dieren onder anderen, zebra’s en een moeder giraf en een jong tegen.
Eenmaal terug bij het verblijf kreeg ik een introductie van hoe alles werkt. Foto’s op de computer gezet, wat gelezen en nu wachten tot de regen over gaat. Het plenst hier!!!

• 04 Mei 2011 - 15:45

Erik De Jonge:

Heej avonturier. Leuk om nu al zon verhaal van je te horen. Één olifant op twee meter afstand, de normaalste zaak van de wereld. Is daar nu moesson? Of gewoon één buitje? Nou lees graag meer verhalen. Groeten uut grunn xx

• 04 Mei 2011 - 20:48

Okieh:

Hee Tanja,

Mooi om te horen dat je het er zo naar je zin hebt! en dat het er zo mooi is!
    Hopelijk krijgen we nog van alles te horen! Geen heimwee krijgen ;-)

X

• 05 Mei 2011 - 19:35

Heleen Dun:

Hoi Tanja,
    Je bent er nog maar net en je hebt zo te lezen al heel wat gezien! Geweldig!
    Wie weet kan je Henk -als je terug bent- vertellen dat je de echte 'big five' hebt gezien!

Geniet van je verdere 'reis'

groetjes,
    Heleen

• 05 Mei 2011 - 23:39

Eltje Bos:

Gisteren al heel wat verhalen gehoord.
    Fantastisch dat het je goed naar de zin gaat en je in korte tijd veel hebt gezien.
    Hier plenst het niet en is het altijd nog mooi weer. Komend weekend wordt hier de 25 graden gehaald(ruim overschreden) en zou het wel eens warmer kunnen zijn dan in Kenia!!
    Geniet van je verblijf.

groetjes,